НА 12 АПРИЛ ОТ 19.00 ЧАСА СЪС СПЕКТАКЪЛА "ЕФЕКТЪТ ГАЛАТЕЯ" НА БАЛЕТ "АРАБЕСК" ХОРЕОГРАФЪТ И АРТИСТИЧЕН ДИРЕКТОР НА ТРУПАТА БОРЯНА СЕЧАНОВА ЩЕ ОТБЕЛЕЖИ 60-ТИЯ СИ РОЖДЕН ДЕН. ЗАПОВЯДАЙТЕ!
ЕФЕКТЪТ ГАЛАТЕЯ - Балет "Арабеск"
„Имаше лик на същинска девойка – тя сякаш е жива
И ако нейният свян я не спира, от място ще тръгне.Тъй засенява изкуство изкуство.“
Овидий „Метаморфози“
Скулпторът Пигмалион извайва Галатея и се влюбва в нея. Мечтата за създаване на измислено, изкуствено, почти човешко същество, интерпретирана в множество древни митове, разкрива от една страна потенциала на човека дабъде демиург и от друга страна неговите ограничения. Материализирането на образа в крайна сметка е отражение на най-доброто и най-лошото в човека. Механично произведената фигура, каквато е скулптурата, е новото призрачно копие на човешкото същество.
Всичко започва в човешката природа. За хората е присъщо да се опитват да преодолеят себе си, да достигнат отвъд своите граници, да създадат същество по високо от себе си. Човекът е нещо, което трябва да бъде преодоляно.
Спектакълът „Ефектът Галатея“ изследва творческия процес, творбата като сложно съчетание от личността на Твореца, обекта, който той претворява и идеята, към която се стреми.
Образът на Галатея е отражение на своя създател. В нея той се оглежда като в огледало. Тя е нова реалност, сложна смесица между материалността на скулптурата и оптическата илюзия. За Пигмалион образът на Галатея е едновременно преживяване и самоосъзнаване. Пигмалион не се характеризира с гения на ръцете си, а с гения на въображението си.
Музиката на Петър Дундаков, вълнуваща и провокативна, е специално създадена за спектакъла „Ефектът Галатея“ . Композиторът работи с Балет Арабеск и Боряна Сечанова за трети път. Той споделя: „За мен винаги е предизвикателство и удоволствие да работим заедно. И в трите спектакъла протагонисти са образите на жени. В първия това беше Кармен и фокусът беше върху женствеността. Във втория - това е Пандора и чуването на женския глас. Сега това е Галатея. Спектакълът е свързан с времето, в което живеем и сблъсъка между технологии и натура. Музиката е също среща на електронната и акустичната звучност. Идеята ми е не просто да илюстрирам, а да създам звуков свят, в който движението и хореографията да могат да оживяват.“
Сценографията на Венелин Шурелов създава потапяща зрителя среда с деликатни визуални средства и механизирани технологични решения, които допълват усещането за многоизмерност на спектакъла.
„Танцуващата фигура е свръхестествена - доверява ни Венелин Шурелов – „ Моята задача е да я подкрепя, да я подпомогна в извънредните усилия да напусне собствените си очертания. В „Ефектът Галатея“, тялото е терен за метаморфози, експерименти, култове, желания…“
Костюмите на Адрияна Найденова допълват усещането за единство на сценичното действие и обогатяват въздействието на спектакъла.
Танцовата драма „Ефектът Галатея“ е ново, българско, авторско произведение, чиято концепция е развита по мотиви на едноименната пиеса на Ефемия Фард и на пиесата „Пигмалион“ на Жан Жак Русо.
ЕФЕКТЪТ ГАЛАТЕЯ
ПРЕМИЕРА НА БАЛЕТ „АРАБЕСК“
По мотиви от пиесите
„Ефектът Галатея“ на ЕФЕМИЯ ФАРД
„Пигмалион“ на ЖАН ЖАК РУСО
Хореография – БОРЯНА СЕЧАНОВА
Музика – ПЕТЪР ДУНДАКОВ
Сценография – ВЕНЕЛИН ШУРЕЛОВ
Костюми – АДРИЯНА НАЙДЕНОВА
Репетитор -ОЛЕСЯ ПАНТИКИНА
Сценичен проект и реализация - ПЕНЬО ПИРОЗОВ
Художествено осветление – ГЕОРГИ БУЮКЛИЕВ
Спектакълът се реализира с подкрепата на UNION CLUB и Парижки бал.